Wil je een auto op vakantie huren, dan doe je er slim aan rekening te houden met onderstaande acht tips. Zo bespaar je geld en geniet je nog meer van je vakantie.
Boek van thuis uit.
Wacht niet tot je daar bent om een voertuig te huren. Het is altijd goedkoper om een auto te huren in de Verenigde Staten. De meeste grote Europese verhuurbedrijven maken nu deel uit van of zijn gelieerd aan de grote Amerikaanse agentschappen (Hertz, Avis, enz.), Dus rechtstreeks naar de Italiaanse gaan, levert geen betere deal op. ” meer
Gebruik een aggregator om een basistarief te bepalen.
Onderzoek de gangbare retailtarieven bij verschillende grote verhuuroutfits, boekingssites, discounters en reisbureaus met behulp van een meta-zoekmachine genaamd een aggregator: RentalCars.com, AutoSlash.com, Momondo.com, Vayama.comLink, Kayak.com, DoHop.com, Mobissimo.com. Kijk vervolgens of je ze kunt verslaan met een consolidator.
Kijk of een Consolidator die prijzen kan verslaan.
Auto Europe (www.autoeurope.com) – biedt consequent lagere prijzen dan de Big Five, Auto Europe werkt eigenlijk een beetje als een consolidator voor vliegtickets, dus u haalt de auto nog steeds op bij een lokaal Europees kantoor van, laten we zeggen, Avis of Europcar. .. je hoeft er alleen maar minder voor te betalen. Dit is bijna altijd mijn eerste keuze als ik moet huren, en aangezien ze nu ook een lease doen, is het de beste one-stop-price-shopping voor de beste optie.
Krijg altijd het volledige tarief.
Verhuurbedrijven houden ervan om je te verleiden met zogenaamde lage tarieven per dag, en voegen vervolgens op het laatste moment allerlei toeters en bellen toe (verzekeringen, belastingen, wegenbelasting, eenrichtingskosten om in één stad op te halen en druppel in een ander, etc.). Italië heeft een vervelende wet die vereist dat je de CDW (collision damage waver) en TP (diefstalbeveiliging) van het autoverhuurbedrijf koopt. Je moet die gewoon opzuigen. Maar voor elke andere verzekering – of als je tijdens uw reis andere landen bezoekt en kunt regelen om uw huur elders op te halen – koop andere verzekeringen afzonderlijk, bij een derde bedrijf (gebruik de vergelijkingssite www.insuremytrip.com). Dit zal goedkoper zijn en, vanuit verzekeringsoogpunt, een beetje veiliger. Vergeet ook niet om de auto te inspecteren voordat je wegrijdt. Als vooraf bestaande kerven, krassen, deuken of andere schade niet worden aangegeven en geparafeerd door een lokale medewerker op uw huurformulier voordat je vertrekt, ben je aansprakelijk voor het wanneer je het voertuig terugbrengt.
Huur niet meer dan je nodig hebt.
We hebben het over de tijd dat je de auto nodig hebt en het soort auto dat je nodig hebt. Ten eerste, huur voor een zo kort mogelijke periode. Huur geen auto voor de volledige twee weken als je jouw eerste vier dagen in Rome doorbrengt. Je hebt geen auto nodig in Rome (rijden is krankzinnig, parkeren op straat is onmogelijk te vinden en garages duur). Je hebt eigenlijk geen auto nodig in een grote stad: Napels, Florence, Milaan, Palermo, enz., En je kunt er letterlijk geen rijden in Venetië. Openbaar vervoer in steden is snel, efficiënt en goedkoop. Regelen om grote steden met de trein te verbinden, en gewoon de auto te huren voor de kortere periode wanneer het echt nuttig is (hilltowns van Toscane en Umbrië bijvoorbeeld, of het verkennen van Sicilië of Apulië).
Ten tweede, huur niet meer dan je nodig hebt als het gaat om de auto zelf. Een kleinere auto geeft je een beter benzineverbruik en bespaart kosten (en maakt het gemakkelijker om over de kronkelende weg en smalle straten te navigeren). Als je een handleiding kunt besturen, is pook altijd goedkoper dan automatisch (en geeft ook betere benzineverbruiken).
Vergeet het rijden in steden.
Niet alleen zijn er veel steden – met name Florence en Rome – die een ZTL (“Zone of Limited Traffic”) implementeren, waardoor het rijden in het historische centrum onuitvoerbaar of duur is. Het heeft gewoon geen zin om een auto in een stad te hebben. Het vermijden van het hebben van een auto in de stad helpt u ook nijdily de ophaaltoerentarieven van de luchthaven te vermijden, aangezien de ideale reisroute u een auto bij een bureau van de binnenstad op jouw laatste dag in één stad (eerder dan bij de luchthaven oproept wanneer je aankomt , alleen om het ding in het centrum te rijden en het een aantal dagen te laten staan), en het dan te laten vallen zodra je aankomt bij de laatste grote stad. Gefeliciteerd. Je hebt je enkele dagen (en een paar honderd dollar aan huur- en parkeergelden) van je huurperiode bespaard.
Overweeg een rail-and-drive pass.
Heb je gewoon een auto nodig voor een paar dagen langere reis (bijvoorbeeld om door de Toscaanse heuvels te rijden in het midden van een langere reis met het rijden tussen de grote steden)? Kijk op de Italy Rail n ‘Drive PassRailpass waarmee je een aantal dagen onbeperkt treinreizen en een aantal dagen autoverhuur kunt krijgen. Je kunt indien nodig autodagen toevoegen om de pas aan uw planning aan te passen.
Leef alle verkeersregels en verkeersborden na.
OK, dus iedereen versnelt in Italië. Dat betekent niet dat je dat zou moeten doen. Je moet defensief en behoedzaam rijden. Ja, Italiaanse chauffeurs zijn agressief. Probeer ze niet te imiteren. Kijk, ze kennen de regels van de weg – zowel de betekenissen van alle verkeersborden en officiële voorschriften, en de ongeschreven regels van hoe mensen in Italië rijden (zoals hoe je moet vertragen en een beetje op de schouder moet rijden om een grotere , snellere auto passeer je, zelfs als hij erop aandringt dit te doen op een blinde bocht van een meanderende landweg met twee rijstroken). Je kent deze regels niet, en dat is een formule voor problemen. Ook: gehoorzaam alle borden die niet geparkeerd staan. Italiaanse politieagenten zijn brutaal geworden over het plaatsen (en zelfs slepen) van illegaal geparkeerde auto’s (en alle onbetaalde tickets vinden hun weg naar jou via het autoverhuurbedrijf, dat een flinke som geld voor hun problemen zal betalen, samen met de vermoedelijke late boetes op het ticket zelf). Weet ook dat steeds meer Italiaanse steden – met name Florence – hun historische centra afsluiten voor niet-ingezeten verkeer door gebruik te maken van geautomatiseerde ZTL-zones en verkeerscamera’s. Nogmaals, de boetes zullen je weten te vinden.